Sayfalar

19 Kasım 2012

BMW Welt

1918 yilinda Versay antlasmasi geregi ucak motoru yapmasi yasaklanan, sonrasinda motorsikler uretimi ile ilerleyen, 1928'lerde otomotive giren, 1930-45 arasi ucak motorloru konusuna tekrar girerek kendi doneminin en etkili aksiyel, sirali silindir ve sonrasinda turbojet motoru ureten, 1959'larda likidite sorunu ile batma noktasina gelen ama her daim inovatif adimlari ile ilerlemesini surdurebilmis BMW'nun 100 yillik birikimi ancak bu kadar etkili bir sekilde sergilenebilir. 
Keske ulkemizdeki ucak, otomotiv alanindaki milli girisimlerin onu kesilmeseydi de gururla olusturulan urunlerimizin sergilendigi muzelerimizi gezebilseydik. 2010'lu yillarin Turkiye'sinde stratejik urun olarak tartisilan ve babayigit aranan yerli otomobil (hala milli dahi diyemiyoruz) konusu asilmis olurdu. 

Fatih'in istanbulu fethederken doktugu toplar, takiyuddinin rasathanesi, lagari'nin fuzesi, nuri demirag, sakir zumre, nuri killigil vb.. nice atilimlar tarihe gomulmeden surekliligini saglamis olabilseydi... — at BMW Welt | BMW Museum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder